Patek Philippe presenterade sin första interna integrerade rolex replica

 Patek Philippe presenterade sin första interna integrerade kronograf Caliber CH 29-535 PS i en damklocka, Ref. 7071, 2009. Urverket dök upp i en herrklocka året därpå, återigen 2012 som grund för en delsekundskronograf med evighetskalender, och 2015 som delsekund utan evighetskalender. Men rörelsen kommer för alltid att bli ihågkommen som kvinnornas kronograf. Den första modellen har utgått till förmån för en helt omdesignad kronograf för kvinnor, Patek Philippe Ref. 7150 / 250R-00, en sportigare version av 7071.

7071:an hade en kuddformad boett och rund urtavla med diamanter satta i hörnen mellan urtavlan och boetten; den nya, ref. 7150, är ​​rund, med tillägg av en pulsometer, och istället för romerska siffror och markörer har den tillämpat arabiska siffror. Det kan vara en herrklocka. Det enda som identifierar den som en damklocka rolex replica är den diamantinsatta ramen och, tror jag, storleken. Den är 38 mm gånger 10,59 mm tjock. 7071:an togs ur bruk förra året, och jag är säker på att jag inte är den enda som ångrar att jag inte köpte en.

Som sagt, jag skulle vilja byta ut den ursprungliga damchrono mot den nya på nolltid. Det är en mer klassisk Patek, med ett rundat fodral. Hur mycket jag än gillade 7071 med sin runda urtavla i ett kuddformat fodral, kunde jag inte låta bli att tänka på Vacheron Constantin Harmony Chronograph. Det finns ingen likhet med den nya Patek Philippe Ref. 7050. Det är ren Patek. Plus att det fortfarande är en damklocka, även med pulsometern, vilket ger den en vintage-look som jag gillar. Och den lägger inte bara till en funktion, utan den ger klockan ett mer tekniskt utseende även om du inte använder den här funktionen. Detta betyder något när man bär en klocka som är gjord av ett varumärke som är känt för sin tekniska förträfflighet. Jag föredrar också det arabiska typsnittet, som är detsamma som damernas Travel Time Reference 4864, även om jag normalt föredrar romerska siffror, som för 7071. Det finns färre diamanter på den nya 7150 och de är placerade på ramen snarare än axlarna, som i 7071. Raminställningen är mer klassisk, och även om jag gillar placeringen på 7071, gör den den mer till en nischbit. Det nya kommer sannolikt att behålla sitt värde bättre.

Rörelsen är densamma. Den handlindade kalibern CH 29-535 PS har sex patenterade innovationer som har representerat stegvisa förbättringar av kronografen. Kort sagt är de: 1. Kuggprofilerna på kugghjulen har optimerats för att eliminera eventuella överhoppningar i kronografens start/stoppfunktioner. 2. En förfining av rolex kopia pelarens navkapsel möjliggör enklare och mer exakt rörelsejustering. 3. Förbättrad låsspak gör lås-/bromsfunktionen enklare, snabbare och mer exakt. 4. En ny komponent för att underlätta omedelbar minutinspelning innebär att när kronografen stoppas och startas om sker det inte ens en sekunds fördröjning, och det finns inte heller ett märkbart hopp med handen. 5. En ny tillverkning av hamrarna som nollställer sekundräknarna gör dem självjusterande, vilket helt eliminerar behovet av justering av en urmakare. 6. Hamrarna hålls på plats av två juveler snarare än en stång, så de fungerar smidigare och mer exakt och kräver mindre justering.

Populära inlägg i den här bloggen

Vacheron Constantins utomeuropeiska klockfamilj har alltid varit fake rolex

Breitling Superocean fake rolex Heritage är en klassisk

Rolex Submariner No Date Preis, Omega Constellation Preis, A Lange & Söhne